top of page
  • Zdjęcie autoraanna_fitandvegan

"A co Ty w ogóle jesz?", czyli co jedzą weganie 🌱

Oj, tych pytań jest mnóstwo, ale pomijając klasyk "skąd bierzesz białko?" to zdecydowanie najczęściej słyszę "no to co Ty w ogóle jesz?" obowiązkowo zadane z lekki tonem szydery w głosie, serio! 😉 A ja tymczasem mam tyle zdjęć pysznego i kolorowego jedzenia w telefonie, że nie wiem, które wybrać, jako pierwsze do tego artykułu! 🙈



Weganizm to nie tylko sposób żywienia, to przede wszystkim świadomy wybór, który przyczynia się do ochrony zwierząt i środowiska. Niektórzy decydują się na dietę roślinną ze względów zdrowotnych. Weganizm to nie rezygnacja, czy ograniczenia, to otwarcie się na bogactwo roślinnych smaków! Mój talerz zawsze jest pełen koloru i smaku, a ja zdecydowanie jestem fanką takiego jedzenia! 😍



A w ogóle to widziałam dzisiaj reelsa, w którym zadawano przechodniom na ulicy proste pytanie: co ich zdaniem jedzą weganie, a oni głównie odpowiadali: NIC (w sumie zdziwiłam się, że nie padło: trawę i kamienie 🙈) No dobrze to co w takim razie jedzą weganie? WSZYSTKO: z wyłączeniem mięsa, nabiału i produktów pochodzenia zwierzęcego.

A oto krótka ściągawka przykładowych produktów, którymi zajadają się weganie:

  1. warzywa i owoce: podstawą diety są świeże warzywa i owoce bogate w witaminy, minerały i przeciwutleniacze

  2. roślinne źródła białka: takie jak soczewica, fasola, quinoa, orzechy, czy nasiona

  3. produkty zbożowe: chleb pełnoziarnisty, makarony, kasze, ryż

  4. roślinne mleka i produkty mleczne: roślinne mleko, takie, jak: sojowe, owsiane, migdałowe itp. oczywiście jogurty, czy sery roślinne również cieszą się popularnością

  5. białka roślinne: tofu, tempeh, seitan to roślinne zamienniki mięsa

  6. zdrowe tłuszcze: awokado, orzechy, oleje roślinne, czy nasiona chia

  7. słodycze i desery bez produktów odzwierzęcych: ciasta, ciasteczka, lody, batony itp. boo tutaj jest wszystko co tylko można sobie wyobrazić, serio!

  8. fast food wegański: burgery roślinne, hot dogi i znowu, co tylko dusza zapragnie



Nie lubię, gdy ktoś mówi mi, że podziwia mój weganizm, boo to brzmi, jakbym robiła coś niesamowitego. A to jest przecież styl życia. To tak naturalne, jak mycie zębów 😊 Niczego sobie nie zabraniam, a tym bardziej nie umartwiam się! Żyję w zgodzie ze sobą i środowiskiem, a do tego jeszcze jem pysznie i kolorowo! 💚




31 wyświetleń2 komentarze

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

2 comentarios


Oskar Korzeniowski
Oskar Korzeniowski
10 ene

Fast foody wegańskie to życie! Najlepsze ze weganskie jedzenie nie oznacza wcale zdrowego jedzenia

Me gusta
anna_fitandvegan
anna_fitandvegan
10 ene
Contestando a

nie da się ukryć chyba, że będzie mniej fast foodów :D

Me gusta
bottom of page